Департамент житлово-комунального господарства та

енергоефективності 

майдан Незалежності, 2, м. Суми, 40000 
тел. (0542) 78-98-40
E-mail:  Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

 Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15; 

п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

 

 

ТРИВАЄ РОБОТА НАД ТАРИФАМИ

Проведені засідання робочої групи з питань аналізу шляхів та напрямків реформування тарифної політики в галузі житлово-комунального господарства 23.07.2013, 26.07.2013, 07.08.2013, 12.08.2013, 19.08.2013, 02.09.2013 з запрошенням міських голів міст Білопілля, Глухів, Конотоп, Путивль, голови Сумської районної державної адміністрації, голови смт Ямпіль, голови Білопільської районної державної адміністрації, директора та економіста КП Білопільський «Житловик», директора ЖРЕП «Житлосервіс», КРЕП «Центральне», ТОВ ЖЕД «Сім вітрів», ТОВ ЖЕД «Південна» м.Конотоп, директора  ТОВ «Глухівжитлосервіс», ТОВ «МЖК «Миранта», КВУВКГ м.Глухів, голови Путивльської районної державної адміністрації, директора ЖЕК м.Путивль, голови Ямпільської районної державної адміністрації, директора ТОВ «Водолій БС» яким рекомендовано вжити заходів щодо скасування незаконно встановлених та введених в дію з порушенням чинного законодавства тарифів на послуги з водопостачання, водовідведення та утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.

Сумська обласна державна адміністрація надіслала лист від 26.07.2013 до Прокурора Сумської області про вжиття відповідних заходів прокурорського реагування щодо змін тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення  у Сумському, Тростянецькому районах та до Голови Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.07.2013 № 01-24/5212 про проведення перевірки відповідності встановлених тарифів.

Управління житлово-комунального господарства Сумської обласної державної адміністрації надіслало листа від 22.07.2013 № 2/1463 до Прокуратури Тростянецького району Сумської області  про вжиття відповідних заходів прокурорського реагування щодо змін на послуги з централізованого водопостачання у с.Буймер, Тростянецького району.

Управління житлово-комунального господарства Сумської обласної державної адміністрації надіслало листа від 06.08.2013 № 2/1675 до Прокуратури Сумської області  про вжиття відповідних заходів прокурорського реагування щодо скасування встановлених та введених в дію з порушенням чинного законодавства тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення у Сумському районі.

Сумською обласною державною адміністрацією надіслано листа від 30.08.2013 №  01-48/5923 до Прокуратури Сумської області щодо скасування встановлених та введених в дію з порушенням чинного законодавства тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, притягнути до відповідальності посадових осіб органів місцевого самоврядування, що допустили порушення діючого законодавства України та до Голови Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України  від 23.08.2013 № 2/1863 про проведення перевірки відповідності встановлених тарифів на житлово-комунальні послуги у м.Глухові.

Згідно вимог листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.06.2013 № 7/20-9799 сільськими радами скасовані рішення, а саме: с. Кровне (рішення тридцятої сесії, шостого скликання Сумського району від 09.08.2013), с. Олексіївка (рішення двадцять шостої сесії, шостого скликання Сумського району від 12.08.2013), с. Басівка (рішення двадцять четвертої сесії, шостого скликання від 09.08.2013), с.Юнаківка (рішення двадцять другої сесії, шостого скликання від 09.08.2013), смт Хотінь (рішення двадцять восьмої сесії, шостого скликання від 12.08.2013).

Внесені зміни до рішення виконавчого комітету Сумського району, Садівської сільської ради від 25.07.2013 № 64, а саме: «Погоджені тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення, які надаються ТОВ «ВІТАМП», ввести з 01.08.2013.

По Новосуханівській та Підліснівській сільських радах розрахунки тарифів знаходяться на перевірці в прокуратурі Сумського району.

Внесені зміни до рішення виконкому Тростянецького району, Буймерівської сільської ради від 01.08.2013 № 45 стосовно дати введення в дію з 07.02.2013.

На засіданні робочої групи 02.09.2013 управлінням житлово-комунального господарства Сумської обласної державної адміністрації дана рекомендація  Глухівському міському голові Бурлаці Ю.О вжити відповідних заходів щодо призупинення дії встановленого тарифу з централізованого водопостачання, водовідведення, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з порушенням чинного законодавства України.

Але незважаючи на вказані управлінням конкретні порушення чинного законодавства України Виконавчим комітетом Глухівської міської ради при встановленні та введені в дію тарифів на житлово-комунальні послуги, відміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, утримання будинків і споруд та прибудинкової території Глухівський міський голова вважає не доцільним.

Листом Ямпільської районної державної адміністрації від 28.08.2013                  № 01-03/2940 повідомлено, що з метою уникнення подальшого підвищення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення селищною радою придбана і установлена на водозаборі станція другого підйому, яка передбачає зменшення витрат на електроенергію.

Ямпільський селищний голова Цибулько Н.М. планує провести засідання виконавчого комітету 19.09.2013.

Інформація надана Конотопською міською радою від 23.08.2013 № 0121/2644, що на даний момент, Сумським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України здійснюється перевірка законності прийняття рішення виконавчого комітету Конотопської міської ради від 28.01.2013 № 24 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій». Після отримання результатів перевірки, буде проведене засідання виконавчого комітету.

За інформацією, наданою Сумським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, повідомляємо наступне.

За результатами аналізу інформації щодо зміни тарифів на житлово-комунальні послуги у Сумській області у січні-липні 2013 року, наданої органами місцевого самоврядування та виконавцями житлово-комунальних послуг, адмінколегія тервідділення:

- листом від 9 серпня 2012 року № 01-26/2453 надала ТОВ АФ «Северинівська» (с. Северинівка) рекомендації щодо припинення дій, які полягають у порушенні вимог частини 5 статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо введення у дію тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, затверджених рішенням виконавчого комітету Северинівської сільської ради від 21 грудня 2012 року № 84, через 15 днів після повідомлення про це споживачів з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування та містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з централізованого постачання холодної води  у межах території с. Северинівка, на якій розташовані діючі місцеві (локальні) мережі водопостачання, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, шляхом виконання споживачам с. Северинівка перерахунку плати за послуги з централізованого постачання холодної води за період з дати введення у дію тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, затверджених рішенням виконавчого комітету Северинівської сільської ради від 21 грудня 2012 року № 84, до дати, яка спливає через п'ятнадцять днів після повідомлення про це споживачів з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування.

- листом від 9 серпня 2012 року № 01-26/2454 надала ФОП Міцуку О.І. (с. Бездрик) рекомендації щодо припинення дій, які полягають у введенні у дію тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води до прийняття органом місцевого самоврядування рішення,  про затвердження тарифів та порушенні вимог частини 5 статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо введення у дію тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, затверджених рішенням виконавчого комітету Бездрицької сільської ради від 15 березня 2013 року № 13, через 15 днів після повідомлення про це споживачів з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування та містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з централізованого постачання холодної води у межах території с. Бездрик, на якій розташовані діючі місцеві (локальні) мережі водопостачання, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, шляхом виконання споживачам с. Бездрик перерахунку плати за послуги з централізованого постачання холодної води за період з дати введення у дію тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, затверджених рішенням виконавчого комітету Бездрицької сільської ради від 15 березня 2013 року № 13, до дати, яка спливає через п'ятнадцять днів після повідомлення про це споживачів з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування.

- листом від 19 серпня 2012 року № 01-26/2510 надала ТОВ «Глухівжитлосервіс» (м. Глухів) рекомендації щодо припинення дій, які полягають у порушенні вимог частини 5 статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо повідомлення споживачів про зміну тарифів за 15 днів до введення їх у дію з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування, при введенні у дію тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених рішенням виконавчого комітету Глухівської міської ради від 28.01.2013 №5 «Про встановлення тарифів, їх структури та періодичності і строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій ТОВ «Глухівжитлосервіс» та містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у межах власної зони обслуговування на території м. Глухів, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, шляхом виконання споживачам м. Глухів перерахунку плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за період з дати введення у дію тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених рішенням виконавчого комітету Глухівської міської ради від 28.01.2013 №5 «Про встановлення тарифів, їх структури та періодичності і строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій ТОВ «Глухівжитлосервіс», до дати, яка спливає через п'ятнадцять днів після повідомлення про це споживачів з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування.

- листом від 19 серпня 2013 року № 01-26/2511 надала КП «Водоканал-Білопілля» (м. Білопілля) рекомендації щодо припинення дій, які полягають у порушенні вимог частини 5 статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо повідомлення споживачів про зміну тарифів за 15 днів до введення їх у дію з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування, при введенні у дію тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення, затверджених рішенням виконавчого комітету Білопільської міської ради від 23.01.2013 №10 та містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з централізованого постачання холодної води у межах території м. Білопілля, на якій розташовані діючі місцеві (локальні) мережі, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, шляхом виконання споживачам м. Білопілля перерахунку плати за послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення за період з дати введення у дію тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення, затверджених рішенням виконавчого комітету Білопільської міської ради від 23.01.2013 №10, до дати, яка спливає через п'ятнадцять днів після повідомлення про це споживачів з посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування.

Окрім цього, в ході виконання доручення тервідділенням було проаналізовано дії органів місцевого самоврядування під час погодження тарифів на житлово-комунальні послуги.

Відповідно до частини 2 та 3 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, а органи місцевого самоврядування встановлюють ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги.

Порядком доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обгрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 30 липня 2012 року № 390 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2012 року за № 1380/21692 (далі – Порядок доведення до споживачів інформації) передбачено механізм доведення суб’єктами господарювання до споживачів інформації про зміну цін/тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення.

Пунктом 2.8 Порядку доведення до споживачів інформації передбачено, що у процесі доведення до відома споживачів інформації про зміну тарифів усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань підлягають реєстрації та обов'язковому розгляду суб’єктом господарювання.

Згідно із пунктами 2.10, 2.11  Порядку доведення до споживачів інформації, у разі врахування зауважень і пропозицій виконавець послуг здійснює перерахунок тарифу та передає його органу місцевого самоврядування листом з висловленою позицією та відповідними обґрунтуваннями; у разі відсутності пропозицій та зауважень - суб’єкт господарювання письмово сповіщає про це орган місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 2.14 Порядку доведення до споживачів інформації контроль за дотримання суб’єктами господарювання порядку доведення до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад здійснюється органами місцевого самоврядування.

При цьому, положення частини 6 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачають, що виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад приймають рішення у межах своїх повноважень.

Таким чином, прийняття органами місцевого самоврядування рішень про зміну тарифів на житлово-комунальні послуги, у разі недотримання суб’єктами господарювання положень Порядку  доведення до споживачів інформації (зокрема в частині недоведення інформації до споживачів усіма обов’язковими способами, неповідомлення чи повідомлення споживачам не всієї обов’язкової інформації про зміну тарифів, неповідомлення письмово органів місцевого самоврядування про врахування чи відсутність пропозицій та зауважень споживачів до тарифів на житлово-комунальні послуги) є неправомірним.

В ході виконання доручення тервідділенням встановлено наступне.

1. Виконавчий комітет Білопільської міської ради  прийняв рішення від           23 січня 2013 року № 10 «Про затвердження тарифів на комунальні послуги для КП «Водоканал-Білопілля» при тому, що КП «Водоканал-Білопілля» не довело до споживачів інформацію про зміну тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення як то передбачено Порядком доведення до споживачів інформації.

2. Виконавчий комітет Білопільської міської ради  прийняв рішення від                  12 грудня 2012 року № 181 «Про тарифи на житлово-комунальні послуги, здійснювані КП «Білопільський Житловик» при тому, КП «Білопільський Житловик» не довело до споживачів інформацію про зміну тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій як то передбачено Порядком доведення до споживачів інформації.

3. Виконавчий комітет Лебединської міської ради прийняв рішення від                 24 грудня 2012 року № 279 «Про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення КП «Водоканал» при тому, що КП «Водоканал» не довело до споживачів інформацію про зміну тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення як то передбачено Порядком доведення до споживачів інформації, зокрема у проекті рішення виконавчого комітету Лебединської міської ради «Про затвердження тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення КП «Водоканал», розміщеного  5 грудня 2012 року у Лебединській міськрайонній газеті «Життя Лебединщини» не зазначено:

- структуру тарифу (плановані витрати за елементами, прибуток);

- обґрунтування причин зміни тарифу (зазначення розміру діючого тарифу та відсотка відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планового економічно обґрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причин перегляду тарифу, зазначення відсотка зростання основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, паливо-мастильних матеріалів), визначення відсотка підвищення тарифу).

4. Виконавчий комітет Ямпільської селищної ради прийняв рішення від        опада 2012 року № 1 «Про коригування тарифів з водопостачання, водовідведення, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по ТОВ «Водолій-БС» при тому, що ТОВ «Водолій-БС» не довело до споживачів інформацію про зміну тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, централізованого водопостачання та водовідведення  як то передбачено Порядком доведення до споживачів інформації.

5. Виконавчий комітет Путивльської міської ради прийняв рішення від           2013 року № 65 «Про коригування тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для Путивльської ЖЕК» при тому, що КП «Путивльська ЖЕК» не довело до споживачів інформацію про зміну тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій як то передбачено Порядком доведення до споживачів інформації, зокрема у оголошенні про зміну тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, розміщеному 19 квітня 2013 року у газеті «Путивльські відомості» не зазначено:

- структуру тарифу (плановані витрати за елементами, прибуток);

- обґрунтування причин зміни тарифу (зазначення розміру діючого тарифу та відсотка відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планового економічно обґрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причин перегляду тарифу, зазначення відсотка зростання основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, паливо-мастильних матеріалів), визначення відсотка підвищення тарифу).

6. Виконавчий комітет Садівської сільської ради прийняв рішення від 9 липня 2013 року № 58 «Про погодження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, які надаються ТОВ «Вітамп» при тому, що ТОВ «Вітамп» не довело до споживачів інформацію про зміну тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, централізованого водопостачання та водовідведення  як то передбачено Порядком доведення до споживачів інформації.

Враховуючи зазначене, на підставі пункту 1 частини 1 статті 19 Закону України «Про прокуратуру», тервідділення листами від 2 вересня 2013 року № 01-24/2642 та від 2 вересня 2013 року № 2643 надіслало до Прокуратури Сумської області та Прокуратури Сумського району інформацію щодо неправомірності дій органів місцевого самоврядування при затвердженні тарифів на житлово-комунальні послуги для вжиття заходів відповідно до компетенції та наданих повноважень.

Управлінням житлово-комунального господарства Сумської обласної державної адміністрації 10.09.2013 було направлено листи міським головам на підставі аналізу перевірки Антимонопольного комітету України, з вимогою негайно вжити заходів щодо скасування всіх без виключення тарифів на житлово-комунальні послуги прийняті органами місцевого на самоврядування в 2013 році встановлені та введені в дію з порушенням чинного законодавства України та економічно необґрунтовані.

Обласною державною адміністрацією продовжується робота щодо недопущення прийняття на місцях рішень, необґрунтованого підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги в межах діючого законодавства та вживаються заходи щодо скасувань рішень по встановленню, введенню в дію тарифів з порушенням чинного законодавства та економічно не обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги.