Департамент житлово-комунального господарства та

енергоефективності 

майдан Незалежності, 2, м. Суми, 40000 
тел. (0542) 78-98-40
E-mail:  Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

 Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15; 

п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

 

 

УВАГА! Інформація для теплопостачальних підприємств про зміни у Положенні про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціон

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 30 квітня 2021 р. № 444
Київ

Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р. № 217 і від 19 жовтня 2018 р. № 867

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р.   № 217 "Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків                         з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 53, ст. 1417; 2016 р., № 2, ст. 84; 2020 р., № 37, ст. 1212) і від 19 жовтня 2018 р. № 867 "Про затвердження Положення   про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу   для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 98, ст. 3226; 2020 р.,  № 36, ст. 1194) зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 37






ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 квітня 2021 р. № 444

ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р. № 217 і від 19 жовтня 2018 р. № 867

1. В абзаці першому пункту 23 Порядку розподілу коштів, що надходять   на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 18 червня 2014 р. № 217, слова та цифри "до 1 травня 2021 р." виключити.

2. У постанові Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2018 р. № 867:

1) у пункті 3 постанови цифри та слова "1 травня 2021 року" замінити цифрами та словами "20 травня 2021 року";

2) у тексті Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого зазначеною постановою, цифри та слова "1 травня 2021 р." замінити цифрами та словами  "20 травня 2021 р.".

До уваги органів місцевого самоврядування та підприємств теплопостачання!

знак оклику | АУСП | УКРСАДПРОМ

На виконання листа Міністерства розвитку громад та територій України від 26.04.2021 № 7/10.1/6157-21 з метою визначення та підтвердження обсягів різниці в цінах природного газу, яка виникла протягом опалювального періоду 2020/2021 років повідомляємо.

Пунктом 3 Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері централізованого постачання теплової енергії та постачання гарячої води (далі – Меморандум), серед іншого, передбачено, що сума різниці між цінами природного газу для підприємств теплопостачання, визначеними відповідно до пункту 13 Положення про покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867 (далі – Положення), протягом жовтня 2020 року – квітня 2021 року, та ціною природного газу, врахованою в тарифах на послуги з теплопостачання для населення, за якими протягом опалюваного сезону 2020/2021 років фактично нараховується плата кінцевим споживачам (населенню) (далі – різниця в ціні природного газу), розраховується і компенсується у відповідності до законодавства.

Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Плану дій з реалізації Меморандуму, затвердженого 23.02.202 на засіданні Антикризового енергетичного штабу, Мінрегіон забезпечує визначення суми компенсації різниці в цінах природного газу.

З метою виконання цього завдання Мінрегіоном розроблено Механізм визначення та погодження обсягу різниці в цінах природного газу (далі – Механізм) (додається).

Враховуючи зазначене, з метою визначення та підтвердження обсягів різниці в цінах природного газу, яка виникла протягом опалювального періоду 2020/2021 років, підприємствам теплопостачання необхідно повести розрахунки різниці в цінах природного газу та подати ці розрахунки разом із визначеним комплектом документів до Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності Сумської обласної державної адміністрації відповідно до раніше надісланого графіку (лист Сумської обласної державної адміністрації від 05.05.2021 № 01-24/5654).  

Звертаємо Вашу увагу, що додатково до визначеного комплекту документів необхідно надати пояснювальну записку (в довільній формі) про надані розрахунки, а також USB-флеш-накопичувач з електронними копіями документів (скан-копіями) та продубльованими в форматі Excel заповненими додатками 1, 2, 4, 6.

Звертаємо Вашу увагу, що пунктом 12 розділу ІІ Механізму визначено, що для теплопостачальних підприємств, тарифи яким встановлюються органом місцевого самоврядування, розрахунок обсягу різниці в цінах природного газу за опалювальний період 2020/2021 узгоджується з органом місцевого самоврядування.

Графік

подання розрахунків обсягу різниці в цінах природного газу теплопостачальними підприємствами Сумської області (разом з представниками органів місцевого самоврядування) до Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності Сумської обласної державної адміністрації

 

Назва населеного пункту (міської ради)

дата

час

1

Теплопостачальні підприємства           міста Лебедин (Лебединська міська рада)

17.05.2021

08.30

2

Теплопостачальні підприємства           міста Охтирка (Охтирська міська рада)

17.05.2021

09.30

3

Теплопостачальні підприємства           міста Ромни (Роменська міська рада)

17.05.2021

10.30

4

Теплопостачальні підприємства            міста Конотоп (Конотопська міська рада)

17.05.2021

13.30

5

Теплопостачальні підприємства            міста Суми (Сумська міська рада)

18.05.2021

08.30

6

Теплопостачальні підприємства            міста Шостка (Шосткинська міська рада)

18.05.2021

13.30

7

Теплопостачальні підприємства              смт. Краснопілля (Краснопільська селищна рада)

19.05.2021

08.30

8

Теплопостачальні підприємства           міста Білопілля (Білопільська міська рада)

19.05.2021

09.30

9

Теплопостачальні підприємства           міста Глухова (Глухівська міська рада)

19.05.2021

10.30

 2. МЕХАНІЗМ_23.04.2021

3. ДОДАТКИ до МЕХАНІЗМУ_23.04.2021

Міністр Олексій Чернишов: Уряд схвалив Концепцію Загальнодержавної цільової програми «Питна вода України»

Кабінет Міністрів України затвердив розроблену Мінрегіоном Концепцію Загальнодержавної цільової соціальної програми «Питна вода України» на 2022—2026 роки. Відповідне розпорядження сьогодні було прийнято на засіданні Уряду.

Наразі нормативно-правова база, відповідно до якої здійснюють свою діяльність підприємства у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, значною мірою застаріла, містить низку протиріч та не відповідає європейським нормам. Так, у 2020 році закінчилась дія Закону України «Про Загальнодержавну цільову програму «Питна вода України» на 2011-2020 роки», норми якого передбачали забезпечення населення якісною питною водою в необхідних обсягах відповідно до встановлених стандартів.

«Оптимальним вирішенням проблеми є розроблення нової Загальнодержавної цільової соціальної програми «Питна вода України» на 2022 — 2026 роки, якою передбачається можливість фінансування пріоритетних проєктів будівництва, реконструкції, капітального ремонту водопровідних мереж, очисних споруд, мереж водовідведення для забезпечення населених пунктів якісною питною водою», – наголосив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Саме схвалення Концепції Урядом є необхідною умовою для розроблення Державної програми «Питна вода України» на 2022-2026 роки, що дозволить забезпечити сталий розвиток і реконструкцію систем централізованого водопостачання та водовідведення населених пунктів України та забезпечити мешканців якісною питною водою в достатній кількості. Відповідний законопроєкт вже розроблено Мінрегіоном.

Основний результат від реалізації Державної програми – відновлення інфраструктури водопостачання та водовідведення, забезпечення якості питної води у територіальних громадах України.

Зокрема, передбачається:

  • будівництво та реконструкція водозабірних споруд, групових водопровідних мереж, водопровідних та очисних споруд;
  • впровадження станцій доочищення питної води із застосуванням новітніх матеріалів та технологій;
  • оснащення лабораторій контролю якості питної води та стічних вод, оснащення їх сучасним контрольно-аналітичним обладнанням;
  • приведення нормативно-правової бази у сфері питного водопостачання та водовідведення, Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» у відповідність із законодавством ЄС.

Реалізація Концепції буде здійснена за рахунок коштів Державного бюджету України, в тому числі Державного фонду регіонального розвитку, Державного фонду розвитку водного господарства та субвенції на виконання інвестиційних проектів, також коштів місцевих бюджетів, підприємств питного водопостачання та централізованого водовідведення відповідно до програм їхнього розвитку, зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків.

Наталія Хоцянівська: Успішне функціонування сфери ЖКГ напряму залежить від кадрового забезпечення

28 квітня у Мінрегіоні відбувся круглий стіл  «Забезпечення підприємств житлово-комунального господарства працівниками виробничих професій. Виклики та перспективи».

Обговорення було організовано Мінрегіоном з метою вирішення питання забезпеченості підприємств галузі працівниками виробничих професій, оскільки воно з кожним роком стає все більш нагальним. Наразі на підприємствах галузі значна частина працівників мають пенсійний вік, а потреба в кваліфікованих робітниках не забезпечується.

Заступник Міністра розвитку громад та територій Наталія Хоцянівська зазначила, що збереження кваліфікованих спеціалістів робітничих професій та залучення молоді на сьогодні є пріоритетним питанням для усіх.

«Успішне функціонування сфери ЖКГ напряму залежить від кадрового забезпечення – починаючи від керівників закінчуючи робітниками виробничих професій», –  наголосила вона.

Під час круглого столу наголошувалось на необхідності створення сприятливих умов на підприємствах галузі для залучення молодих фахівців та налагодження комунікації між зацікавленими сторонами: підприємствами, закладами освіти, випускниками професійно-технічних закладів та органами виконавчої влади.

Круглий стіл відбувся за участю представників МОН, КНУБА, ВБО «Інституту місцевого розвитку», ОДА, Асоціації міст України, ЦК Професійної спілки  працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України, галузевих асоціацій та представники підприємств тепло-водопостачання.

Уряд продовжив термін дії ПСО для підприємств теплопостачання до 20 травня 2021

На позачерговому засіданні Кабінет Міністрів України схвалив розроблений Мінрегіоном проєкт постанови, яким продовжено термін дії покладання спеціальних обов’язків для тепловиків до 20 травня 2021 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 №867 затверджено Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу, яке визначає умови постачання природного газу та його оплату підприємствами теплопостачання.

Після завершення дії цього Положення 1 травня 2021 року, підприємства теплопостачання мали повністю перейти на ринкові умови придбання природного газу. Проте фінансово-економічний стан підприємств теплопостачання свідчить про їх неготовність забезпечити виконання вимог, які диктуватиме ринок. Відповідно, це могло створити додаткові проблеми, пов’язані із функціонуванням підприємств ТКЕ, зокрема щодо надання ними послуг населенню з постачання теплової енергії та гарячої води населенню.

«Розуміючи всю складність ситуації, Мінрегіон розробив та запропонував Уряду рішення, яким дія ПСО для підприємств ТКЕ продовжується до 20 травня 2020 року», – зазначає заступник Міністра розвитку громад та територій Наталія Хоцянівська.

За її словами, станом на 26 квітня 2021 року заборгованості підприємств теплопостачання за спожитий природний газ перед НАК «Нафтогаз України» становить 56,7 млрд грн. І без вирішення цього питання перехід підприємств до нового постачальника природного газу є  неможливим.

Тож мають бути обов’язково врегульовані питання щодо:

1) врегулювання заборгованості підприємств теплопостачання за спожитий природний газ перед діючим постачальником природного газу та врегулювання заборгованості населення перед підприємствами ТКЕ

2) забезпечення окупності господарської діяльності (у тому числі достатнім обсягом обігових коштів);

3) встановлення економічно обґрунтованих тарифів, що своєчасно відображатимуть зміну вартості енергоресурсів (зокрема, природного газу);

4) врегулювання заборгованості з різниці в тарифах (різниці в цінах природного газу).