Департамент житлово-комунального господарства та

енергоефективності 

майдан Незалежності, 2, м. Суми, 40000 
тел. (0542) 78-98-40
E-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15; 

п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

 

 

ОНЛАЙН-НАРАДА У МІНРЕГІОНІ З ПІДГОТОВКИ ДО ЗИМИ

Нет описания. Нет описания. Нет описания.

Міністерством розвитку громад та територій України  (далі - Мінрегіон) 04.06.2021 проведено онлайн-нараду під головуванням заступника Міністра розвитку громад та територій України Н. Хоцянівської   з питань щодо підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу та галузі житлово–комунального господарства, зокрема:

укладення договорів на постачання природного газу підприємствами теплопостачання в умовах запровадження ринку природного газу;

законодавчих змін у сфері надання комунальних послуг  та формування тарифів на теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води;

виконання вимог Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері централізованого постачання теплової енергії та постачання гарячої води від 09.02.2021 щодо визначення обсягів різниці в цінах природного газу, що підлягає відшкодуванню.

У онлайн-нараді прийняли участь керівництво та представники структурних підрозділів Сумської обласної адміністрації, а також представники районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Разом з цим, у онлайн-нараді прийняли участь представники підприємств комунальної теплоенергетики.

Під час онлайн-наради були обговорені питання порядку денного та інші питання.

Про нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів у суспільному виробництві

27.04.2021 року набрав чинності наказ Міністерства енергетики України від 25.03.2021 № 35 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету України з енергозбереження від 22 жовтня 2002 року № 112», зареєстрований Міністерством юстиції України 14 квітня 2021 р. за № 496/36118.

Детальніше – за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0496-21#Text

Про підсумки проходження опалювального сезону 2020-2021 років та підготовку галузей економіки до роботи в осінньо-зимовий період 2021-2022 років у Сумській області

За аналізом проходження опалювального сезону 2020-2021 років об’єктами галузі житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу у Сумській області в цілому визнано задовільним,       що відображено у розпорядженні голови Сумської обласної державної адміністрації «Про підсумки проходження опалювального сезону                     2020-2021 років та підготовку галузей економіки до роботи в осінньо-зимовий період 2021-2022 років» від 24.05.2021 № 350-ОД.

Органами місцевого самоврядування були створені оперативні штаби для забезпечення сталої роботи підприємств галузі житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу протягом опалювального періоду 2020-2021 років для упередження аварій та проведення оперативних відновлювальних робіт на об’єктах життєзабезпечення в межах підвідомчої території.

Протягом опалювального сезону в області не зафіксовано надзвичайних ситуацій, що призвели б до відключення тепла значної кількості населення.

Незначні пориви на квартальних та внутрішньобудинкових теплових мережах оперативно ліквідовувались аварійними бригадами теплопостачальних підприємств та підприємств з обслуговування житла.

Відповідно до вищезазначеного розпорядження головам районних адміністрацій необхідно вжити дієвих заходів щодо організації та забезпечення своєчасного початку та сталого проходження до опалювального періоду 2021-2022 року. Аналогічні заходи з підготовки до прийдешнього осінньо-зимового сезону рекомендовано вжити головам органів місцевого самоврядування.

Розпорядження

«Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу»

На запит Сумської обласної державної адміністрації стосовно продовження дії постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу» Міністерство розвитку громад та територій України повідомляє про наступне.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу» 20 травня 2021 року завершується дія покладення спеціальних обов’язків щодо гарантованого постачання природного підприємствам теплопостачанням (ПСО) НАК «Нафтогаз України».

Отже, після 20 травня 2021 року відбудеться повний перехід підприємств теплопостачання на ринкові умови придбання природного газу.

Дійсно, аналіз ситуації, що наразі виникла в сфері теплопостачання, вказує на незадовільний фінансово-економічний стан підприємств теплопостачання.

Тому, враховуючи ситуацію, що склалася, а також зважаючи на скасування гарантій та пільгових умов постачання природного газу для підприємств теплопостачання, Міністерство вважає, що для забезпечення функціонування таких підприємств на ринку природного газу потребують обов’язкового вирішення на законодавчому рівні питання щодо:

1) врегулювання заборгованості підприємств теплопостачання за спожитий природний газ перед діючим постачальником природного газу та врегулювання заборгованості населення перед підприємствами теплопостачання;

2) забезпечення окупності господарської діяльності (у тому числі достатнім обсягом обігових коштів);

3) встановлення економічно обґрунтованих тарифів, що своєчасно відображатимуть зміну вартості енергоресурсів (зокрема, природного газу);

4) врегулювання заборгованості з різниці в тарифах (різниці в цінах природного газу).

Вирішення зазначених проблемних питань галузі, а особливо врегулювання заборгованості підприємств за спожиті енергоносії, потребує зважених, комплексних рішень.

На сьогоднішній день у Верховній Раді України вже зареєстровано законопроекти, які спрямовані на вирішення вищезазначених питань. Зокрема, першочергового розгляду потребують проекти Законів України:

«Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» (реєстр. № 3508), який передбачає, серед іншого, надання можливості реструктуризації заборгованості та списання штрафних санкцій підприємствам теплоенергетики та водопровідноканалізаційного господарства, утворених (нарахованих) станом на 1 травня 2020 року, встановлення мораторію на нарахування та стягнення електропостачальниками та постачальниками природного газу штрафних санкцій на заборгованість, утворену після 1 травня 2020 року по категорії споживачів «населення», створення законодавчих підстав для узгодження та компенсації різниці між фактичними витратами та встановленими тарифами, що виникла з 01 січня 2016 року;

«Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку погашення заборгованості споживачів з оплати житловокомунальних послуг» (реєстр. № 3613), яким пропонується визначити порядок та умови реструктуризації заборгованості населення до 5 років, утвореної станом на 01.10.2020, за послуги, що надаються підприємствами житлово-комунальної галузі, а також передбачено внесення змін до Закону України

«Про судовий збір» в частині звільнення позивачів - у справах про заборгованості споживачів з оплати за житлово-комунальні послуги, а також заявників у разі подання заяви щодо видачі судового наказу про стягнення заборгованості споживачів з оплати за житлово-комунальні послуги від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях;

«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання діяльності суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання» (реєстр. № 3912), положеннями якого удосконалюється механізм формування та встановлення тарифів на теплову енергію, у тому числі вироблену з використанням альтернативних джерел енергії, а також врегульовується питання, пов’язане із розрахунками за теплову енергію, для виробництва якої використовується природний газ, шляхом скасування для підприємств теплопостачання рахунків із спеціальним режимом використання з 01.05.2021.«Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання діяльності підприємств у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення» (реєстр. № 4215), яким передбачається передати повноваження з ліцензування господарської діяльності у сферах тепло-, водопостачання та водовідведення та, відповідно, встановлення тарифів на теплову енергію та комунальні послуги від НКРЕКП до місцевих органів влади та створити умови для забезпечення самоокупної діяльності таких підприємств.

З метою попередження широкомасштабної зупинки підприємств комунальної теплоенергетики та уникнення відповідних соціально-політичних наслідків, Мінрегіон неодноразово звертався до Комітету Верховної Ради України з питань енергетики і житлово-комунальних послуг, Кабінету Міністрів України та заінтересованих центральних органів виконавчої влади з проханням підтримати першочерговий розгляд згаданих законопроектів Верховною Радою України.

Принагідно повідомляємо, що 29.04.2021 було повернуто з підписом Президента України прийнятий Верховною Радою України Закон України від 03.12.2020 № 1060 «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» (реєстр. законопроекту № 2458), який передбачає перехід на нові договори про надання комунальних послуг та запровадження публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг. Вказаний Закон набрав чинності з 01.05.2021.

Практична реалізація положень цього Закону дозволить укласти публічні договори приєднання про надання комунальних послуг та застосувати підприємствами теплопостачання до споживачів цих послуг актуалізовані тарифи. З метою виконання норм зазначеного Закону Мінрегіоном проводиться робота щодо розробки необхідних підзаконних нормативно-правових актів.

Мінрегіон розпочинає громадське обговорення проєкту постанови, що визначає механізм перерахунку за неякісні послуги

Відсьогодні протягом 15 календарних днів триватимуть електронні консультації з громадськістю щодо проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення перерахунку вартості комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості», який спрямований на покращення якості надання комунальних послуг.

Зокрема, у проєкті постанови запропонований механізм та умови здійснення перерахунку вартості послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення тощо. Також передбачені кількісні та якісні характеристики надання комунальних послуг (що враховуються при здійсненні виконавцем комунальних послуг перерахунку вартості таких послуг у разі їх ненадання, надання не у повному обсязі або невідповідної якості).

Водночас у проєкті постанови визначені особливості здійснення перерахунку вартості комунальних послуг залежно від виду договору, укладеного між виконавцем та споживачем, та умов нарахування плати за ці комунальні послуги.

Звіт за результатами проведення громадського обговорення буде оприлюднено на офіційному вебсайті Мінрегіону у рубриці «Результати публічного громадського обговорення». Детальніше — за посиланням: https://bit.ly/3hzVuro