Департамент житлово-комунального господарства та

енергоефективності 

майдан Незалежності, 2, м. Суми, 40000 
тел. (0542) 78-98-40
E-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15; 

п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

 

 

ВАСИЛЬ ХОМА: ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ – ЦЕ НЕ ТРЕНД, А ВИМОГА ЧАСУ

Голова Сумської облдержадміністрації Василь ХОМА обговорив із представниками Всеукраїнської громадської організації «Вища рада енергоаудиторів і енергоменеджерів України» питання щодо реалізації в області енергозберігаючих проєктів

Говорили про необхідність проведення енергоаудиту адміністративних будівель, залучення приватних інвестицій у ході проведення заходів із енергозбередження тощо.

«Сумщина активно займається питаннями енергозбереження. Сьогодні енергоефективність – не просто тренд, а вимога часу. Тому ми готові працювати в цьому напрямку. Будемо вивчати пропозиції кампанії й напрацьовувати своє бачення щодо цих питань», – наголосив Василь Хома.

Про схвалення Концепції Загальнодержавної цільової соціальної програми “Питна вода України” на 2022—2026 роки

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р.                  № 388-р схвалено Концепцію Загальнодержавної цільової соціальної програми «Питна вода України» на 2022—2026 роки, якою передбачено шляхи вирішення проблемних питань, пов’язаних із забезпеченням населення якісною питною водою, централізованим водопостачанням, зокрема шляхом:

- будівництва та реконструкції водозабірних споруд відповідно до встановленого правового режиму зон санітарної охорони з метою забезпечення  населених  пунктів  якісним  централізованим водопостачанням;

- будівництва і реконструкції водопровідних та очисних споруд з метою

зменшення обсягів неочищених стічних вод, що скидаються у джерела питного водопостачання, а також утилізації осадів;

- будівництва та впровадження станцій (установок) доочищення питної

води із застосуванням новітніх матеріалів, технологій, обладнання, приладів та науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок;

- будівництва та реконструкції групових водопровідних мереж, очисних

споруд;

- оснащення  лабораторій  контролю  якості  питної  води  та стічних  вод,

оснащення їх сучасним контрольно-аналітичним обладнанням;

- приведення  нормативно-правової бази у сфері питного водопостачання та водовідведення, Державних санітарних норм та правил “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною” у відповідність із законодавством ЄС.

Додаток

Продовжено термін дії ПСО для підприємств теплопостачання

Нет описания. Нет описания. Нет описания.

На позачерговому засіданні Кабінет Міністрів України схвалив розроблений Мінрегіоном проект постанови, яким продовжено термін дії покладання спеціальних обов’язків (далі - ПСО) для теплопостачальних підприємств до            20 травня 2021 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867 затверджено Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу, яке визначає умови постачання природного газу та його оплату підприємствами теплопостачання. Після завершення дії цього Положення 01 травня 2021 року, підприємства теплопостачання мали повністю перейти на ринкові умови придбання природного газу.

Проте фінансово-економічний стан теплопостачальних підприємств свідчить про їх неготовність забезпечити виконання вимог, які диктуватиме ринок. Відповідно, це могло створити додаткові проблеми, пов’язані із
функціонуванням теплопостачальних підприємств, зокрема щодо надання ними послуг населенню з постачання теплової енергії та гарячої води населенню.

  Розуміючи всю складність ситуації, 11 травня 2021 року під головуванням заст упника Міністра розвитку громад та територій України Наталії Хоцянівської була проведена онлайн нарада з представниками органів місцевого

самоврядування та теплопостачальних підприємств.

У нараді взяли участь органи місцевого самоврядування та представники теплопостачальних організацій області.

Під час онлайн наради були обговорені питання щодо:

- врегулювання заборгованості теплопостачальних підприємств за

спожитий природний газ перед діючим постачальником природного газу та врегулювання заборгованості населення перед підприємствами за отримані послуги; 

- забезпечення окупності господарської діяльності (у тому числі достатнім обсягом обігових коштів);

- встановлення економічно обґрунтованих тарифів, що своєчасно відображатимуть зміну вартості енергоресурсів (зокрема, природного газу);

- врегулювання заборгованості з різниці в тарифах (різниці в цінах природного газу).

Враховуючи наявність важливих питань за підсумками онлайн наради з боку теплопостачальних підприємств та органів місцевого самоврядування, що потребують подальшого обговорення та вирішення на рівні центральних органів

виконавчої влади, заступник Міністра розвитку громад та територій України Наталія Хоцянівська запропонувала провести наступну нараду до кінця травня цього року. Яка також зазначила, що це лише початок конструктивного діалогу між органами влади та органами місцевого самоврядування, який буде спрямований на повне вирішення системних кризових явищ у галузі комунальної теплоенергетики. Поряд з цим, учасникам наради було наголошено щодо необхідності дотримання повного та якнайшвидшго виконання усіма підписантами Меморандуму взятих на себе зобов’язань алгоритму комплексного вирішення проблемних питань галузі, визначеного укладеним між Урядом України, НАК «Нафтогаз України», НКРЕКП та Асоціацією міст України Меморандуму.

УВАГА! Інформація для теплопостачальних підприємств про зміни у Положенні про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціон

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 30 квітня 2021 р. № 444
Київ

Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р. № 217 і від 19 жовтня 2018 р. № 867

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р.   № 217 "Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків                         з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 53, ст. 1417; 2016 р., № 2, ст. 84; 2020 р., № 37, ст. 1212) і від 19 жовтня 2018 р. № 867 "Про затвердження Положення   про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу   для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 98, ст. 3226; 2020 р.,  № 36, ст. 1194) зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 37






ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 квітня 2021 р. № 444

ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р. № 217 і від 19 жовтня 2018 р. № 867

1. В абзаці першому пункту 23 Порядку розподілу коштів, що надходять   на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 18 червня 2014 р. № 217, слова та цифри "до 1 травня 2021 р." виключити.

2. У постанові Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2018 р. № 867:

1) у пункті 3 постанови цифри та слова "1 травня 2021 року" замінити цифрами та словами "20 травня 2021 року";

2) у тексті Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого зазначеною постановою, цифри та слова "1 травня 2021 р." замінити цифрами та словами  "20 травня 2021 р.".

До уваги органів місцевого самоврядування та підприємств теплопостачання!

знак оклику | АУСП | УКРСАДПРОМ

На виконання листа Міністерства розвитку громад та територій України від 26.04.2021 № 7/10.1/6157-21 з метою визначення та підтвердження обсягів різниці в цінах природного газу, яка виникла протягом опалювального періоду 2020/2021 років повідомляємо.

Пунктом 3 Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері централізованого постачання теплової енергії та постачання гарячої води (далі – Меморандум), серед іншого, передбачено, що сума різниці між цінами природного газу для підприємств теплопостачання, визначеними відповідно до пункту 13 Положення про покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867 (далі – Положення), протягом жовтня 2020 року – квітня 2021 року, та ціною природного газу, врахованою в тарифах на послуги з теплопостачання для населення, за якими протягом опалюваного сезону 2020/2021 років фактично нараховується плата кінцевим споживачам (населенню) (далі – різниця в ціні природного газу), розраховується і компенсується у відповідності до законодавства.

Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Плану дій з реалізації Меморандуму, затвердженого 23.02.202 на засіданні Антикризового енергетичного штабу, Мінрегіон забезпечує визначення суми компенсації різниці в цінах природного газу.

З метою виконання цього завдання Мінрегіоном розроблено Механізм визначення та погодження обсягу різниці в цінах природного газу (далі – Механізм) (додається).

Враховуючи зазначене, з метою визначення та підтвердження обсягів різниці в цінах природного газу, яка виникла протягом опалювального періоду 2020/2021 років, підприємствам теплопостачання необхідно повести розрахунки різниці в цінах природного газу та подати ці розрахунки разом із визначеним комплектом документів до Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності Сумської обласної державної адміністрації відповідно до раніше надісланого графіку (лист Сумської обласної державної адміністрації від 05.05.2021 № 01-24/5654).  

Звертаємо Вашу увагу, що додатково до визначеного комплекту документів необхідно надати пояснювальну записку (в довільній формі) про надані розрахунки, а також USB-флеш-накопичувач з електронними копіями документів (скан-копіями) та продубльованими в форматі Excel заповненими додатками 1, 2, 4, 6.

Звертаємо Вашу увагу, що пунктом 12 розділу ІІ Механізму визначено, що для теплопостачальних підприємств, тарифи яким встановлюються органом місцевого самоврядування, розрахунок обсягу різниці в цінах природного газу за опалювальний період 2020/2021 узгоджується з органом місцевого самоврядування.

Графік

подання розрахунків обсягу різниці в цінах природного газу теплопостачальними підприємствами Сумської області (разом з представниками органів місцевого самоврядування) до Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності Сумської обласної державної адміністрації

 

Назва населеного пункту (міської ради)

дата

час

1

Теплопостачальні підприємства           міста Лебедин (Лебединська міська рада)

17.05.2021

08.30

2

Теплопостачальні підприємства           міста Охтирка (Охтирська міська рада)

17.05.2021

09.30

3

Теплопостачальні підприємства           міста Ромни (Роменська міська рада)

17.05.2021

10.30

4

Теплопостачальні підприємства            міста Конотоп (Конотопська міська рада)

17.05.2021

13.30

5

Теплопостачальні підприємства            міста Суми (Сумська міська рада)

18.05.2021

08.30

6

Теплопостачальні підприємства            міста Шостка (Шосткинська міська рада)

18.05.2021

13.30

7

Теплопостачальні підприємства              смт. Краснопілля (Краснопільська селищна рада)

19.05.2021

08.30

8

Теплопостачальні підприємства           міста Білопілля (Білопільська міська рада)

19.05.2021

09.30

9

Теплопостачальні підприємства           міста Глухова (Глухівська міська рада)

19.05.2021

10.30

 2. МЕХАНІЗМ_23.04.2021

3. ДОДАТКИ до МЕХАНІЗМУ_23.04.2021

Міністр Олексій Чернишов: Уряд схвалив Концепцію Загальнодержавної цільової програми «Питна вода України»

Кабінет Міністрів України затвердив розроблену Мінрегіоном Концепцію Загальнодержавної цільової соціальної програми «Питна вода України» на 2022—2026 роки. Відповідне розпорядження сьогодні було прийнято на засіданні Уряду.

Наразі нормативно-правова база, відповідно до якої здійснюють свою діяльність підприємства у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, значною мірою застаріла, містить низку протиріч та не відповідає європейським нормам. Так, у 2020 році закінчилась дія Закону України «Про Загальнодержавну цільову програму «Питна вода України» на 2011-2020 роки», норми якого передбачали забезпечення населення якісною питною водою в необхідних обсягах відповідно до встановлених стандартів.

«Оптимальним вирішенням проблеми є розроблення нової Загальнодержавної цільової соціальної програми «Питна вода України» на 2022 — 2026 роки, якою передбачається можливість фінансування пріоритетних проєктів будівництва, реконструкції, капітального ремонту водопровідних мереж, очисних споруд, мереж водовідведення для забезпечення населених пунктів якісною питною водою», – наголосив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Саме схвалення Концепції Урядом є необхідною умовою для розроблення Державної програми «Питна вода України» на 2022-2026 роки, що дозволить забезпечити сталий розвиток і реконструкцію систем централізованого водопостачання та водовідведення населених пунктів України та забезпечити мешканців якісною питною водою в достатній кількості. Відповідний законопроєкт вже розроблено Мінрегіоном.

Основний результат від реалізації Державної програми – відновлення інфраструктури водопостачання та водовідведення, забезпечення якості питної води у територіальних громадах України.

Зокрема, передбачається:

  • будівництво та реконструкція водозабірних споруд, групових водопровідних мереж, водопровідних та очисних споруд;
  • впровадження станцій доочищення питної води із застосуванням новітніх матеріалів та технологій;
  • оснащення лабораторій контролю якості питної води та стічних вод, оснащення їх сучасним контрольно-аналітичним обладнанням;
  • приведення нормативно-правової бази у сфері питного водопостачання та водовідведення, Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» у відповідність із законодавством ЄС.

Реалізація Концепції буде здійснена за рахунок коштів Державного бюджету України, в тому числі Державного фонду регіонального розвитку, Державного фонду розвитку водного господарства та субвенції на виконання інвестиційних проектів, також коштів місцевих бюджетів, підприємств питного водопостачання та централізованого водовідведення відповідно до програм їхнього розвитку, зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків.